Home

 

 

bruner01.jpg

Een van mijn grootste inspiratiebronnen is de jonge animator Jordan Bruner. Ik kwam op haar naam via een korte film die ik zag voorbijkomen op de animatiepagina van Vimeo. Haar techniek viel mijn gelijk op, ze is een ‘mixed media animator’, wat eigenlijk al duidelijk maakt dat ze verschillende soorten vormen en technieken met elkaar combineert. Ze knipt deels analoge materialen uit die ze weer digitaal bewerkt.

Je ziet in haar werk dat ze blijft experimenteren met vormen en materialen en hoe deze toch haar eigen wereldje vertegenwoordigen. Ik vind dat een mooi voorbeeld van hacking, omdat ze als het ware materialen hackt door ze in een andere context te plaatsen en deze een nieuwe betekenis te geven. In haar korte film “Leaf Woman”, geeft ze moeder natuur erg poetisch weer door haar op te bouwen uit een soort blaadjes structuur, die zich voortbeweegt door de wind.

 

 

Geef een reactie

